Jag behövde detta, vill man så tar man det med en nypa salt.

Jag blir rosenrasande, rent ut sagt! Att några i ett samhälle gör någonting fel som stör, kränker, proviserar eller någonting annat dylikt som sedan går ut på dom som faktiskt sköter sig.

Någonting annat jag blir rosenrasande över är att man inte kan göra någonting utan en vuxen, man har helt enkelt ingen talan. Ändå får man höra dag in och dag ut om att ungdomar måste börja växa upp och ta ansvar över sitt liv samt studier, men hur ska vi klara av det när vi inte får någon vettig chans? 

Ja, jag har en hel del att säga.. Men det är det här man får stå ut med! Jag tycker inte att vi får någon värdig chans att ta upp de frågor vi har.

Hur mycket klagomål får inte ungdomar? Hur vi beter oss; vi är uppkäftiga, bitchiga, ouppfostrade etc. Det måste vara skönt att vara vuxen :) Då är man varken bitchig, uppkäftig och man är väldigt mån om de runt omkring än. Det kan diskuteras, allt kan diskuteras.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0