Det är svårt att vara.

Jag är trött på folk som bedömmer andra som dom inte ens känner. De som tror sig veta allt om allt och alla, som tydligen kan läsa tankar och stil och sedan lägga upp en diagnos på varje person i samhället om dess hälsa, liv och umgänge. När det sedan kommer till att bedömma en själv så låter det "störst, bäst och vackrast", efter det återgår bedömmandet till nästa person.

Efter att få höra om och om igen hur visa personer tror sig se en själv, börjar det nöta sig in att "kanske är det så jag är", ibland är det svårt att vara stark och komma ihåg att jag är den jag är. Jag är mig själv och tycker du inte att det duger så kan du gå! Men självförtoendet är som en berg och dalbana, det kan inte hjälpas. Ingen kan vara på topp varje dag, så fungerar inte människan.

Hör på det här
Den som ler behöver inte alltid vara glad
Den som är ledsen behöver inte alltid gräva ner sig i tårar
Den som är tjock behöver inte vara en soffpotatis
Den som är smal som en sticka behöver inte vara någon som svälter
Den som är kaxig och framåt behöver inte vara säker i sig själv

Är det någon du har rätt att bedömma så är det dig själv, låt resten vara. Du behöver inte ens gissa någons personlighet, du finner den om du lär dig känna den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0