GLADIATOR PÅ NTC

Ikväll har jag, Elin Hanna Birgitta Fors, prövat på ett Gladiator pass.. Woooow, säger jag!  I'm almost speachless.. Vilket pass!! Jag har ingen aning om vad det var för musik, jag hörde inte mig själv och många gånger genom passet kom tankar som; Vad gör jag här? Vad har jag gett mig in på? Ska jag packa ihop och dra? Men icke!! Det jag hörde var en suuuperinstruktör som pushade på!

Såhär förklaras Gladiator passet på Norrtälje träningscenters hemsida:
En utmaning för hela  kroppen. Passet består av blandade övningar vid olika stationer. Du arbetar med din egen kroppsvikt samt förstärker effekten med hjälp av redskap, som exempelvis skivstänger, brädor, vikter och rep. Du tränar din styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft, utmanande och roligt sätt. 


Hög puls blandat med mycket styrka.

Skulle nog inte kunna beskriva det bättre själv! Det är verkligen ett pass för hela kroppen och det är du som bestämmer, även fast instruktören pushar dig till att utmana dig själv och att klara lite mer än du trodde var möjligt! På varje station jobbar du intensivt i 45 sekunder och efter ett varv bland de olika stationerna så får du en minuts vila innan nästa varv startar!

Självklart kände jag mig lost, det är ju trots allt första gången jag testar på Gladiator (du känner dig alltid något lost första gången du testar på något nytt, spelar ingenroll om det är Body Pump, RPM, etc). Jag körde varvet tillsammans med två andra tjejer som körde på tooookduktigt! You go girls! Då jag kände mig lite dålig, eller inte dålig.. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig.. Men så är det! Det går inte bra första gången :p Jag kommer ihåg första spinningpasset.. Jag trodde att jag skulle ramla av hojjen efter första låten, men nu kör jag på som en tok och orkar igenom hela passet med tyngre och tyngre växlar för varje gång!

Trots att jag kände att jag ville bort ett tag och att jag kände mig på helt fel plast på helt fel tid så är jag grymt stolt över mig själv och känner att det här var verkligen inte det sista Gladiator passet jag tar mig igenom! (Men jag kanske inte skulle ha valt dagen innan jag ska upp och leda spinning.. Men allt går bara man vill!!)

Maxpuls: 181
Snittpuls: 156
Träningstid: 51 min (utan stretchtid)
Kaloriförbränning: 1013

Imorgon ska jag lägga in ett inlägg om resten av min dag tillsammans med Mattias och Linda ;) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0