Fjätervålen 2009

Det blir inga bilder på detta inlägg, men kommer kanske några senare :)

Söndag 27/12
Tidigt på morgonen åkte pappa och Adam till Fjätervålen. Mamma och jag blev hemma, vi hälsade på mormor en sväng på sjukhuset och städade lite :)

Måndag den 28/12
Jaha, då var jag och mor ensamma hemma (: eller mamma jobbade på dagen, hon åkte hem och hämtade mig mitt på dan och vi åkte till mormor på sjukhuset för att hälsa på och lämna lite kläder : ) Sen åkte mamma för att fortsätta med jobbet och jag träffade söta Linda :D <3 Vi gick till hennes pappa och satt där ett tag, kollade in Rodens skolkatalog;P haha Råå kul och se massa gamla klasskompisar : ) , Mååånga som har förändrats sen Svanberga kan man säga:o Sen så fick vi skjuts till Lindas Mamma, vi gick in och hälsade på min farmor (dom bor ju grannar), sen så fick jag lite filmer och sen spelade Linda, Jag, Frida och Malin ett spel, som hette Utan att tveka / Utan tvekan(?). Jag fick skjuts till bussen runt 5 och åkte hem (: Tyvärr så har mamma den stora bilen (pappas) Så hon kunde inte hämta mig, dvs att jag var tvungen att traska hem, snooor halt var det!:o

Tisdag 29/12
Sista spurten att städa och packa!
Jag gick upp i skaplig tid för att fixa ihop alla mina grejer.. Städa fint  på rummet och tog sen bussen till Norrtälje :) Jag gick till gymmet och spinnade - första gången i mina nya spinning skor. Det var huuur svårt som helst! Det tog minst en kvart att komma på cykeln hahaha och sen kändes benen bara som spagetti.. Dom hängde inte riktigt med som jag vill hahaha! Menmen, det är något jag får vänja mig med! Sen efter så traskade jag till Coop Forum för att handla lite godis inför tågresan:) Träffade farmor och sen kom mamma och hämtade mig! Vi åkte till mormor för att säga hej innan vi åkte och då träffade vi också morfar:) <3

Onsdag 30/12 - Avfärd
Jag och mamma gick upp runt halv 8 och fixade det sista innan morfar kom och hämtade oss :) Vi tog bussen till Stockholm - kanske lite väl tidigt för vi fick vänta drygt en timme på centralen. Kvart i 12 gick tåget mot Mora.. Efter många om och men .. "Är det rätt tåg, rätt vagn blablabal".. Sånt man får ta :D  Runt 4 på eftermiddagen anlände vårat tåg till Mora station där vi tog bussen mot Idre konsum.. Resan med buss tog nog över 2h och det var trångt på bussen och varmt som i en bastu! Pappa och Adam hämtade oss vid konsum så åkte vi i kanske en halv timme med bilen till våran lilla stuga i Fjätervålen:) <3 Stugan var jätte fin och mysig :) Vi käkade lite middag och kollade på film :) efter några timmar drog vi oss till sängs vilket var väldigt skönt! Trots att jag haade suttit på tåg och buss i flera timmar så var jag helt slut!

Torsdag 31/12
Efter en faktiskt väldigt bra natt - sov ju huur bra som helst :o Det märks verkligen att man har bytit miljö, det var jätte tyst (förutom snarkningarna från mamma och pappa)! Killarna drog iväg till slalombacken och jag och mamma stannade hemma och slöade ;p Men sen tog vi oss ut med längdskidorna.. Jag testade min nya.. - Huuuur svåra som helst att åka på!! dom är ju sprillans så .. Mamma trodde jag fejkade när jag sa att de inte gick att åka med dom för att dom var så svåra att kontrollera:o så jag fick ta henne gamla utslitna skidor och de va mycket lättare och mamma körde med mina hahaha! Efter en nerförsbacke förstod hon att jag inte ljög om mina skidor - YES!!!:D Vi skulle testa på att skida till slalombacken.. Då vi såg ett spår som vi trodde var en genväg! Eftersom jag har nya pjäxor som är väldigt lätta att ta av och på så sa jag att nu när jag har så bra utrustning så ska jag göra det bekvämt för mig och jag tog av mig skidorna för att lägga dom på spåret som började med att man skulle klättra upp på en vall på sidan av vägen och åka över ett dike.. Så jag klev upp på vallen och rakt med i spåret som då var en halvmeter djupt dike, jaa.. Jag satt där jag satt och skrattade haha ! Jag fick lite dåligt samvete över att jag hade förstört någons spår, haha men det är ju så som händer.. Jag kände mig faktiskt som en riktig stockholmare.. känns som om det vore någonting som dom skulle kunna tänka sig att göra hahah! Men inte nog med det! Efter ett tag var jag uppe på skidorna igen och jag och mamma åkte för att se om vi kom fram till slalombacken genom spåret vi hittat.. MEN! hahaha vi kom fram till en stuga istället (antar att ägarna av stugan hade gjort skidspåret) så vi vända fort som attans och åkte tillbaka.. Sen tröttnade jag på skidåkandet och vi åkte tillbaka till stugan:P Jag la mig och läste och mamma gick till slalombacken :) <3

Nyårsafton
En finfin middag med hummer som förrätt och sedan kött med potatis till varmrätt : ) Mums! Jag har inte så mycket att säga om kvällen (: Vi gick ut och körde våra raketer, man såg även lite raketer från backen och de va fint ^^ <3 Sen kollade vi lite på film och drog oss till kojs :) <3 myspys!

Fredag 1/1
Jag fick sova ut vilket var otroligt skönt! Hela familjen tog bilen till slalombacken för att kolla in läget :) Jag kolla när pappa och Adam åkte skidor och så var det en slalom tävlingt för små barn och det var jätte gulligt och dom var ju grymt duktiga :o JAG ÄR SÅ AVIS ATT JAG INTE KAN ÅKA SLALOM:o sen traskade jag tillbaka till stugan medans mamma åkte skidor :) vi åt gott på kvällen och kollade på film ^^<3

Lördag 2/1
Jag blev väckt vid 12 då familjen sa att vi skulle åka hem en dag tidigare för att det var så kallt ute :o det var över -20 :o så vi packade ihop och städa stugan:) Vi var hemma vid 9  -  SNACKA OM ATT DET HADE SNÖAT HÄR I EKA! :o

Nu orkar jag inte skriva mer o.O menmen!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja det snöade hur mkt som helst :S

2010-01-04 @ 12:43:06
URL: http://angeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0