Klaga, klaga!:D

Det här gäller absolut INTE alla som arbetar för SL, många är trevliga !

Men nu ska här klagas på... DAMDAMAMDAM!!! SL!

Ni åker när ni vill från stationen - det vill säga att ni bryr er verkligen inte om om era trafikanter att dom kanske måste vänta en timme tills nästa buss kommer.

Samtidigt som ni kan vara så stressade när man ska gå på bussen efter vägen, chilla grillen!

Det är alltid någonting fel på trafikanterna
- antingen har vi för lite reflexer
- vi är för snöiga
- vi står för långt bort från "busspinnen" så dom inte vet om man ska med eller inte
- vi står för nära när bussen ska stanna för att plocka upp oss

Alla "stop" knappar fungerar inte så man måste springa runt som en tok.

Många bussar luktar förskräckligt illa, det luktar verkligen spya!

Ni har så otroligt DÅLIGA ursäkter när ni inte stannar, den värsta jag har hört: " Jag var så inne i radion att jag inte märkte att du plingade, du får hoppa av på nästa hållplats!"

Ni tror att ni är kungligheter och får gorma och ha er på oss trafikanter och vara otrevliga som jag vet inte vad!

Det var en buss som nästan prejade ner mig i diket och då skrev jag in till SL, men då var det tydligen en UL buss.. My bad, men det är någonting som SL också kan ta åt sig, ni kör inte som änglar ni heller!

Tips till SL:
Om det är så att ni tycker att vi trafikanter står fel när ni ska svänga in på busshållplatser så gör en ruta där det står "stå här för buss" eller någonting liknande.

Låt alla bussar testas innan det åker så behöver inte vi trafikanter springa runt i bussen för att hitta en "stop" knapp som fungerar.

Det kanske är svårt att få bort lukten av spya men... Det kanske finns något starkare medel?

Ni arbetar med människor som ni kanske aldrig förut har träffat, enligt mig får ni nog ta och bita ihop lite.. För det är inte det roligaste att bli bemött av någon mer en sådan sur min så tidigt på morgonen, kanske byta pass till eftermiddagen?

Och för det med ursäkterna.. Du är inte där för att lyssna på radio utan att köra bussen och vara uppmärksam på vad du ska göra! Det är väldigt frustrerande för någon som redan har några kilometer till bussen och behöver gå en kilometer extra, som tur var så var det inte så farligt väder den dagen!

Japp.. Jag är jätte arg.. Behövde verkligen skriva av mig!

Som sagt, detta gäller inte alla som arbetar för SL!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Snart är det vår och då kan du åka moppe.....

2010-01-18 @ 21:02:26
URL: http://eulienfoerz.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så rätt, så rätt...

2010-01-19 @ 21:09:05
URL: http://angeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0