Kolla SvtPlay: Sverkers stora strid

En tjej på SVT 1 berättar:
"Förut käkade jag inte ute på stan"

Under högstadiet åt ja inte gärna i matsalen i skolan,
för tjockisar bör inte äta mat!

Eller?... Ah, det var det jag intalade mig!
.. Efter de jag fick höra såfort jag gick i korridoren!

Alla ska äta mat, 6 mål om dagen!

Frukost
Mellis
Lunch
Mellis
Middag
Mellis

ALLA! Sen hur stora portionerna är, det är från person till peron.

Men jag vet att man är osäker när man är mullig.

Men hur kul äre när det finns spån som ska göra sig lustiga?
Har man redan dålig självförtroende så är det ju kört?
Klart man bryter ihop, klart man blir ledsen, och arg!

Men sen, det är bara DU och JAG som kan ta tag i det.
Det finns ingen annan som kan göra dig hälsosam?

Jag mår bättre, även om jag har ups and downs.
_____________________________________________________________

några minuter senare...
Tjejen på tv säger att alla inte kan gå ner i vikt?

Det tror inte jag på alls! KLART ALLA KAN GÅ NER I VIKT!
Bara man vill så kan man, ät rätt! Träna hårt!
Jag vet inte hur många gladiatorpass som fått mig att känna smaken av blod,
även må illa!
SMÄRTAN ÄR TILLFÄLLIG, DEN SKA FINNAS DÄR!

______________________________________________________________________

Nästa fråga? Gym som inte tar emot överviktiga?!
Vad är överviktig? Enligt mitt BMI ska jag väga ca 70 kilo - TJENIS!
Finns inte en chans, Magnus Samuelsson t.ex. muskelberg och väger också -
enligt BMI, alldeles för mycket!

Lägg ner, Lägg ner gymmen som inte tar emot ALLA människor.

_______________________________________________________________________
Jag blir rent ut sagt förbannad när det gäller endel diskusioner,
hur tänker svenska människor?
EN FRAMTID FINNS, DONUTS!

Klarar jag av det, så klarar fan alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0